Elégedett ügyfelünk tollából: Kedves Tibor! A megrendelt hangfal megérkezett, minden a legnagyobb rendben. Nem tagadom, találomra választottam az Önök cégét, de nem bántam meg! Az informatív kommunikáció, a hozzáértés, a gyorsaság és ma már szinte szokatlan vevőbarát hozzáállás mind azt mutatja, hogy jó döntést hoztam, köszönöm Önnek! Tisztelettel, a maximálisan elégedett vevő: S.Lajos

Onkyo A-9070 sztereó erősítő teszt

Onkyo A-9070 sztereó erősítő teszt


Egyszer minden hifi-s megszállott elérkezik ahhoz a mérföldkőhöz, amikor szembetalálkozik azzal a mozaik szóval, hogy DAC.

Persze "ős" hifisként már találkozott ezzel a szócskával, hisz a CD lejátszóján fel volt tüntetve, de csak egy bit számra hivatkozva, hogy 1, vagy 24bit D/A konverter.

Igen, normális, vagy nevezzük "hagyományos" esetben a D/A átalakító a lejátszóban van. A DAC, mely teljes nevén Digital Analog Converter. Feladata, hogy a digitális jeleket analóg jelekké a alakítsa. Erre azért van szükség, mivel a CD lemezeinken digitális formában van rögzítve a zene, azonban az erősítő csak analóg jeleket erősít.

Hősünknek hiába van tehát nagyon komoly erősítője, és hangfala, ha eljutott odáig, hogy a leggyengébb láncszem a rendszerében a lejátszója, amiről képtelen kinyerni a maximális felbontású, és részletekben gazdag hanganyagait.  Igen ám, de azok a CD lejátszók, amelyekben komoly DAC van, azok rendszerint többe kerülnek, mint az ő saját rendszere. Ezért is határozza el, hogy külön úton oldja meg ezt a problémát, vagyis meghagyja a CD lejátszóját "futóműként", ami csak az olvasást végzi, majd a belőle kinyert digitális hangot egy másik DAC készülékkel dolgoztatja fel.

Ezek a DAC-oc azonban több százezer forintba kerülnek, nem távirányítható a többségük, és hozzá vásárolva egy erősítőt már fél millió felett járnak az árcédulát tekintve. Ezt ismerte fel pár erősítő gyártó, akik a forgalomba hoztak pár DAC-al ellátott csúcserősítőt. Így spórolva a külön dobozon, a tápegységen, ezzel valamivel olcsóbban juthatunk minőséghez, és még a kényelmet sem kell beáldoznunk a minőség oltárán.

Természetesen itt csakis csúcs erősítőkről lehet szó, hisz az alsóbb szegmensben semmi értelme sem lenne, hisz a rendszer többi alkotó elemei vélhetően rendre alacsonyabb minőségűek lennének.

Az idei évben ezért az Onkyo is megjelentette saját erősítőjét, mely az A-9070-es típusszámot viselte. Ebből a típusból jutott el hozzánk egy példány fekete színben.

Szép, vaskos dobozban érkezett.

Könnyűnek nem mondanám, hisz igazi "nagyvas". A doboza 22Kg-ot nyom, melyből az erősítő 18.1Kg. Csak hogy tisztában legyünk a méretekkel, ilyen súlyú, és méretű a 7 csatornás Onkyo TX-NR818-as is.

Itt viszont csupán két csatorna áll a rendelkezésünkre, igaz 4 hangfal kimenettel (A,B), melyeket kapcsolhatunk, és van mód egyszerre választani mindkettőt, amennyiben a hangfalainkat dupla kábelezéssel csatlakoztatnánk az erősítőhöz.

Nézzük, hogy mégis mitől lesz komoly ez az erősítő. Talán az egyik legfontosabb tulajdonsága a DAC megléte, vagyis a teljes digitális jelfeldolgozás. Ezt két különálló D/A konverter végzi, így teljesen mono, és szimmetrikus minőséget érhetünk el. Nem titkolják, hisz nem is kell, hogy milyen D/A konverter dolgozik a kicsiben. Ez nem más, mint a Wolfson® 192 kHz/24-Bit mintavételezéssel bíró DAC-ja, a WM8742.

Ez nem kevesebbre képes, mint dekódolni bírja a DSD jeleket. A DSD megint megér egy misét. Ezt a nagy tisztaságú jelforrást tartalmazzák az SACD lemezek, melyeket azonban csak is igen kevés készülékből nyerhetünk ki, még akkor is, ha az a lemezen van.

A DSD-ről már készült egy igen részletes cikk a hifipiac prezentálásában, melyet célszerű elolvasnia minden hifistának, aki még nem hallott az eljárásról.

A 9070-es tartalmazza az Onkyo szabadalmaztatott Dinamikus Intermodulációs Torzulás Csökkentő Áramkörön Alapuló Kapcsolási Rendszerét. (DIDRC)

Erre azért volt szükség, mert a digitális jelek 100kHz felett nagyfrekvenciás interferenciára hajlamosak, melyek nagyban befolyásolják a kapott térleképzést. Ennek a kiküszöbölését bízta az Onkyo a DIDRC rendszerre.  A további interferenciagyengítés végett a gyártó különválasztotta az analóg és a digitális áramköröket.

Az áramkörök egymás felett helyezkednek el, melyek a rögzítési pontokon keresztül további merevítéssel is szolgálnak a vázszerkezetnek. Ezzel érték el a teljesen gerjedés, és alapzaj mentes működést.

Van itt még több négybetűs szócska, melyre érdemes még odafigyelni. Ilyen a  HICC (High Instantaneous-Current Capability), mely a pillanatnyi aktuális teljesítmény maximalizálásáért felelős. Erre a nagy áramú alkatrészei végett képes.

A 9070-es minden egyes eleme audiofil minőségű komponenseket kapott, amelyek közül a gyártó, a különlegesen masszív transzformátort, az új tervezésű áramköri lapokat és az aranyozott csatlakozókat, aljzatokat tartotta szükségesnek kiemelni.

Az Onkyo 90-es években szabadalmaztatott AWRAT (Advanced Wide Range Amplifier Technology) széles sávú technológiája mára már minden erősítője szerves részét képezi. Ez alól ez a modell sem kivétel. A tápellátást is jócskán megerősítették, és stabilizálták az oldalankénti két darab 15,000 μF kondenzátorokkal.

Az erősítő munkaüteme, és kapcsolása egy Párhuzamos Push-pull Erősítésen alapszik, mely kiegészül fordított Darlington féle áramköri kapcsolási rendszerrel.

Az erősítő felépítése talán mondanom sem kell, hogy teljesen szimmetrikus. Nyoma sincs kísérletezgetéseknek. Minden úgy épül fel, ahogy a nagy könyvben meg van írva.

Nem csak az elő, és végerősítő lett különválasztva, de a D/A konverter is. Így lehet, hogy két Wolfson® 192 kHz/24-Bit DAC is helyett kapott. Az egyik a bal, még a  másik a jobb oldal számára.

A beépített DAC végett teljesen Jitter mentesre sikerült építeni az erősítőt, mivel már nem kell szinkronizálni a lejátszó, és az erősítő órajelét.

Ez nem csupán egy erősítő. Sokkal több annál, hisz több féle képen is használhatjuk, fejleszthetjük a továbbiakban:

  1. Integrált erősítőként
  2. Végerősítőként
  3. Előerősítőként
  4. Hangprocesszort, vagy Equalizert közé helyezve

A külseje az Onkyó régi, 1980-as stílusban tervezett készülékeire hajaz, de csak külsőre, hisz a belsejében a legújabb csúcstechnológiák kaptak helyet.

Prémium ezüst, és fekete színben érhető el. Mi feketében kaptuk a készüléket.

A csomagolásról csak annyit, hogy elől hátul masszív hungarocellbe ágyazták, hogy még véletlenül se sérüljön meg. A hungarocell súrlódásától pedig egy vékony polifoam réteg védi.

A tartozékai közt csupán egy tápkábelt, egy távirányítót, és egy pár AAA elemet találunk. Természetesen a leírásokon kívül.

Az erősítő egy nagy hasábforma. Bevallom, nekem nagyon tetszik, mert rendkívül tekintélyt parancsoló. Nagyon letisztult, elegáns az egész készülék. Nem sok kiálló dolgot találunk rajta. Középre helyezték az 5,5cm átmérőjű hangerő szabályzót, mely ezúttal sajnos a végtelenített fajtából való. Ha már Retro a kinézet, akkor igazán tehettek volna bele egy motoros mozgatásút. Ahogy említettem korábban itt viszont csak a külső régi, a belseje High-Tech. Így lehet az, hogy a hangerő szintjét, mint minden egyéb más funkció megjelenítését a jobb oldalon található 5,5cm széles, és 1,5cm magas kijelzőre bízták. A megjelenítést zöld színű pontmátrix megjelenítő végzi. Ennek fénye csökkenthető. A kijelző bal oldalán egy kétállású kapcsoló áll ki a semmiből. Ezen ledöbbentünk. Ez a Pure Direkt kapcsoló. Határozott kattanással ugrik be a helyére. Bekapcsolása után lekapcsolja a kijelzőt, és csak egy aprócska kék ledet hagyva maga után. Ezzel kikerülve a hangszínszabályzó elektronikákat, teszi a dolgát.

A hangszínek alatt itt a mély, és magas szabályzást kell érteni, Loudness funkciót már ne keressen senki.

A kijelző jobb oldalán találunk egy multifunkciós tekerentyűt, melynek méretét a az oldalának felbordásításával próbálták egyensúlyozni. Ezt sikerült is, hisz jó fogása van, és a kezünk sem csúszik el rajta. Hogy miért multifunkciós? Mert a bemenetek választásán túl a készülék menürendszerébe is bele enged nyúlni. Igen, ez a sztereó erősítő egy menürendszerrel is rendelkezik. Nagyon bonyolult dolgot ne várjon senki, inkább csak azt, hogy vele felhasználóbb barátabbá teheti az erősítőt.

Íme a készülék menüjének logikai felépítése

Lehetőség van ugyan is az egyes bemenetek átnevezésére, melyre előre megadott nevek adnak lehetőséget.

Választhatunk a CD, SACD, MD, Tape, Tuner, TV, Game, PC, és Dock nevek egyikét kiválasztani. Teljesen hülye álló a rendszer, mert ha ugyanazt a nevet akarjuk adni két egyforma bemenetnek, akkor azt nem engedi, illetve felülírja az előző nevet, miszerint törli, és visszaállítja a gyári értékre.

Mivel a távvezérlőn nincsenek közvetlen bemenetválasztó gombok, ezért két nyíl segítségével választhatunk a bemenetek közül. Azokat, amelyeket nem használunk, azokat pedig eltávolíthatjuk a listáról.

A HPLVL menüpontban a fejhallgató előerősítő érzékenységét szabályozhatjuk, hogy miként reagáljon a hangerő szabályzásra.(0, +/-12dB közül választhatunk)

Az ASB rövidítés az Automatikus Stand By kezdő betűiből született, vagyis ha az erősítő nem észlel aktivitást a bemenő oldalon, akkor 30 perc múlva kikapcsol, nem fűti tovább a szobát.

Az erősítő egyébként remek radiátorként szolgál. Most így nyáron annyira nem örülök neki, de hosszú téli estéken még kellemes is lehet. Mint minden komoly erősítő ez is óriási hőt termel. Ekkor melegszenek üzemi hőmérsékletűre az egyes alkatrészek, és ekkor adja ki magából a legjobb minőséget.

A Route, vagyis az útvonalválasztó jelen esetben az elő-végfok kapcsolásait hivatott elvégezni. Már nem Jumperekkel oldják meg, hanem elektronikus vezérléssel.

Majd végül a Reset funkcióval gyári alaphelyzetbe állítható a készülék.

Viszonylag gyorsan kell a műveleteket elvégezni rajta, mivel a rendszer 8mp múlva automatikusan kilép a menüből.

A készülék előlapján ezen a kezelőszerven túl találunk még egy működési állapotot visszajelző LED-et, és egy infra vevőt is. A legfontosabbat a végére hagytam, ami nélkül mit sem érne az egész: bekapcsoló gomb. Ez a gomb megnyomáskor egy mikrokapcsolót vezérel, mely egy relé segítségével kapcsolja ki, és be az erősítőt. Maga a gomb lélegzetelállító. Teljesen síkban van az előlappal, ami a gombhoz hasonlóan szintén alumíniumból készült. A gomb körül csupán fél mm rést találunk. A gomb a kényelmesség jegyében befelé homorú. Pont az ujjunknak megfelelő méretben gyártva.

Lenyitjuk a kezelőszerveket takaró ajtócskát. Ez is, mint az előlap alumíniumból készült. Lenyílása finoman fékezett. Becsukásakor pedig  három gumi ütköző nyeli el a becsapódás erejét.

Balról jobbra haladva első gomb a hangfal kimenetek kapcsolására szolgál. A, B, A+B lehetőségek közül választhatunk.

Második gomb párunk a mély hang állítására szolgál. Külön gombbal csökkenthetjük, és külön gombbal emelhetjük a mély intenzitását.

Ezt követi szintén ilyen gondolatmenet mentén a magas hangszín szabályzó, és a balansz választó is. Az állítás mértékéről a kijelző árul el nekünk információkat.

Ezt követi egy apróbb Setup, vagyis menü gomb. A távirányítóról sokkal egyszerűbb a kezelése, de ha az nem lenne meg hozzá, akkor szükség esetén ez is megteszi.

Jobb oldalán a legszélén találjuk a fejhallgató Jack aljzatát. Ez is különleges, hisz egy nagyon komoly különálló fejhallgató előerősítőt tartalmaz.

Megfordítjuk.

A készülék hátulja

Rögtön feltűnik a szimmetria. A készülék két szélén helyezkednek el a hangfal kimenetek. Bal oldalon alul található a Phono bemenet, mely MM/MC kompatibilis. Ez a szekció szintén teljesen különálló panelen épül fel. A lejátszóval összekötve elkerülhető az esetleges interferencia is.

A készülék belső felépítése

Ezek mellett található a többi analóg csatlakozás. Neveket már nem érdemeltek, így sorszámokat kaptak. Line In, vagyis vonalszintű bemenetből hármat találunk. Ez mellet közvetlenül egy Line Out, vagyis egy vonalszintű kimenet kapott helyet. Ez a kimenet fix.

Tovább haladva találjuk az erősítő szétválasztásához szükséges előerősítő kimenetet, és a végerősítő bemenetet. Ezeket szokták egy vastag rész kapoccsal összekötni, hogy megszólaljon az erősítő. Most ezt végzi el az elektronika, ahol a menüben kiválaszthatjuk, hogy milyen üzemmódban is használjuk majd az erősítőnket.

Ezek felett találjuk a rendszer egyik kulcsfontosságú szereplőjét, a DAC-ot. Két koaxiális, és egy optikai bemenet áll a rendelkezésünkre. Ezen felül még egy vezetékes rendszer vezérlő csatlakozó pár található rajta, mellyel azonos márkájú lejátszók lennének kezelhetőek. Pl az Onkyo T-4070-es tunere, vagy a C-7070-es CD lejátszója.

A hangfal kimenetek mindegyike banándugózható, de ehhez egy csavar segítségével el kell távolítanunk pár műanyag vakdugót is.

A cserélhető tápkábel alap. Egy ilyen kategóriájú erősítőnél a legtöbb felhasználó ezt kapásból cseréli úgy is.

Meg kell jegyeznem, hogy az összes csatlakozó minőségi, és aranyozott.

A tartozékai közül meg kell említeni a távirányítót.

Nagyon kényelmes, kézreálló darab. Fekete plasztikból van az egész. Az előlapja szálcsiszolt alumíniumra emlékeztető ezüst bevonatot kapott. Ebből emelkednek ki a fekete gumi gombok. Lenyomásuk határozott visszajelzésű.

Érzékenysége több, mint jó. Bármerre fordítjuk, mindenhonnét veszi a jelet az erősítő.

Összesen 33 gomb található rajta. Ez egyfajta rendszer távirányító is. Ezzel vezérelhetjük a Cd lejátszónkat, és a Tuner-ünket egyaránt. Mivel a hangszín, illetve a Balansz vezérlése is elektronikus, ezért ezek is állíthatók a távvezérlővel. A menü kényelmes kezelését, és abban történő navigálását pedig a négy irányú gomb segíti elő.

A Display gomb lenyomásával választhatunk, hogy milyen információt jeleníttetünk meg a kijelzőn.

Választható:

- Név kijelzése

- Hangerő kijelzése (Abszolút értékben -95dB-től +15dB-ig) Megjegyezném, hogy maximum állásban is csak egy halk súgás hallatszik, nem pedig egy nagyobb alapzaj, mint a házimozi erősítők esetében.

- Bemeneti mintavételezés frekvenciája

- Erősítő jelútjának, illetve az erősítű üzemmódjának a kijelzése

A bemenetválasztáshoz nem rendeltek külön választógombokat. Egy fel, és lefelé mutató nyillal tudunk körbe körbe lépkedni a bemenetek közt. Azt, amelyiket nem használjuk, kikapcsolhatjuk.

Egy dolgot hagyhatnának viszont el a kínaiak, hogy olyan helyre tegyék a "Made in China" feliratot, ami látszik. Miért nem lehet ezt az elemtartó elsejében feltüntetni?

Lassan eljön az az idő, amikor a márkanév alatt az előlapon tüntetik majd fel a gyártó ország helyét?

Egyébként mindhárom komponens távirányítója ugyanígy néz ki.

A tesztet a technikai adatait figyelembe véve, egy minőségi, de kisméretű, érzékeny polcsugárzókkal végeztük el. A kábelezést tekintve az inakustik referenz ls-1002-es 4 eres kábelét párosítottuk a hozzá tartozó Banándugókkal.

A hangfal a Mordaunt Short Mezzo 1-ese.

A tesztelés megkezdésekor első sorban arra voltunk kíváncsiak, hogy miként teljesíti a beépített DAC.

Összekötöttük a Harman/Kardon DVD29 lejátszónkkal egy Jó minőségű RCA kábellel analóg módban, egy átlagos RCA vezetékkel koaxiális digitális összeköttetés gyanánt, és még optikai kábellel is.

A különbséget zongorázni lehet. Mondanom sem kell, hogy az Analóg összeköttetés a leggyengébb a három összeköttetés közül. A mélyek szinte teljesen eltűnnek. Olyan mint amikor egy 2, és fél utas hangszóróból kikötnénk a mélyet. Ad még valamennyit, de az egész összkép semmivé válik. A tér megmarad, de a teltség érzésünk nagyban sérül. Visszakapcsolva digitális bemenetre elénk tárul a zenei világ apraja nagyja. Élvezetes, lendületes.

Ez már valóban nem hifi erősítő. Magában rejti ugyanis a High-End rendszerek alapelemét, a nyugodtságot. Nem akarja itt már senki keresni az erősítő, hangfalak, lejátszók, vezetékek szerepét. Egyszerűen leülünk elé, és gondolkodás nélkül csakis a zenehallgatásra összpontosítunk. Kicsit "A" osztályos hangja van. Csöves erősítőhöz csak azért nem hasonlítom, mert hiába a meleg nyugodt hang, ha a dinamikája, és az erőtartaléka túlmutat rajta. Ezzel az erősítővel nem csak jazz, vagy klasszikus zene hallgatható, hanem néhány populárisabb műfaj is.

0 dB-en hallgatva is még stabil marad. Tudni kell, hogy szétdobálni nem fogja a hangfalainkat, mivel a csillapítási tényezője csupán 130-as. (Damping Factor) Ez azt jelenti, hogy elsősorban érzékeny, és kisebb hangfalak dinamikus megszólaltatására tervezték. A mérnökök tisztában voltak azzal, hogy ebben az árfekvésben vagy teljesítményt, vagy minőséget kell adni. A DAC beépítésével ez a kérdés már nem volt kérdés többé. Minőség kell. Megvizsgálták, hogy az erősítő vételárát figyelembe véve milyen hangfalak meghajtására kell, hogy képes legyen. Ez úgy fél millió forintnak megfelelő hangfal párat jelent. Ennyi pénzért már találunk komolyabb álló hangfalakat és még komolyabb polcsugárzókat egyaránt. Ott pedig ki-ki döntse el, hogy a szobájának megfelelő akusztikai adottságoknak megfelelően milyen kialakítású hangfalat választ.

Mi is az irodánk 16m2-es méretét figyelembe véve választottuk ezeket a dobozokat. (A nagyteremben valószínű álló hangfalakkal hallgattuk volna.)

Ezzel az árkategóriával még bőségesen elboldogul, és soha sem fogy ki a szuszból.

A tesztet főleg Jazz válogatásokból végeztük. Célunk az akusztikus hangszerek élethű visszaadásának a megvizsgálása. Emellett az énekhang, és a térleképzés milyenségére is kíváncsiak voltunk.

Az első lemez a Focal JMlab 3. tesztlemeze volt. Ez az anyag mindenféle zenei műfajt képvisel, a könnyű, komoly és jazz zenéken túl, dobolós valamint sok és kevés hangszeres zenéket.

Az első zene a második dal volt a lemezen. Liningston Taylor előadásában - az "Isn't She Lovely" című dal. Mr. Taylor igazán tud gitározni, fütyülni, és énekelni egyben. A fütty az elején nem a magasból jön, mint a legtöbb rendszer esetében, hanem itt egyszerűen csak a kiáramló levegőt halljuk, ami valóságosnak, és élőnek tűnik. Nem esik át a ló túloldalára, és nem hangoskodik. Az ének karaktere a legapróbb nyelvmozgásra is figyelemmel van. Nesz sziszeg, nem csattog. Tisztán, érthetően, artikuláltan/kivehetően énekel. A gitár játékának utózengései tökéletesen együtt élnek. A mélyei nagybőgő szint közeliek, de nem mosottak. Hallani az egyes húrok külön-külön történő rezgéseit is. Direkt üzemmódba kapcsolva kicsit középre helyezi a teret. nem annyira, mint a házi mozi erősítőinél. Kikapcsolva a direkt üzemmódot, némileg átalakul a stílusa. Szélesebb lesz a tér, és a karaktere is szárazabb lesz. Talán a közép frekvenciáján változtat valami apróságot. A Sansui erősítőm hangjára emlékeztetett, amit pont ezért szerettem. Mindkét üzemmód hosszú távon hallgatható. Rendszer függő, hogy ki, majd végül melyik beállítást választja.

A következő zeneszám is hasonló, csak ott összetettebb az énekhang, mivel több esetben is duettben, vagy vokalistákkal énekelnek. Friend 'n Fellow - "One More Day" daláról van szó. A kíséret szintén gitár, semmi más. Szóló éneknél szinte ülve látjuk az énekest, miközben gitározik. Mivel az énekes hölgy nem tud gitározni, ezért a gitár mögüle kell, hogy érkezzen, de ezt biztosra nem állítanám a hallottak alapján. Az ilyesfajta térleképzést már tényleg csak az igazán nagyok tudják. Figyelembe véve a Mordaunt Short Mezzo 1-es árát, így is szép teljesítmény tőle, mert az élményt meghagyja, hisz a hangfalakról le bír válni a hang, és ki bírja tölteni a közötte lévő teret.

A duettben történő ének hangja sem zavarodik, vagy mosódik össze. Ez is egy sarkalatos pontja az erősítőknek, és a hangfalaknak egyaránt.

Nagyon kellemes. Elhallgatva ezt a rendszert, nem sok hiányérzete támad az embernek. Valamiért sem drágább erősítőre, sem nagyobb hangfalra nem vágyik.

Rebecca Pigeon - "Grandmother" dala már nem a színpad belső feléről tárul elénk, hanem közvetlenül az orrunk előtt szól. Az énekes koránt sem bátortalan. Kiáll elénk, és a hangja teljes mélységét, és magasságát ránk zúdítja.

Teszi ezt olyan érzékiséggel, hogy elmehetne betétdalként egy Quentin Tarantino filmben. Ő képes csak így játszani az érzelmekkel. Egy kivégzős jelenetet biztosan megsiratna az ember.

A 8-as szám még összetettebb zenileg. (McCoy Tyner - "Miss Bea") A szaxofont zongorajáték kíséri, de sem elnyomni, sem felülkerekedni nem akar rajta. A cintányér pergő hangja sem mossa össze a művet. A zongora ütemes hangjai sem bicsaklanak el. Feszesen, pontosan rezdülnek fel addig a pontig, még nem késleltetik őket. A Jazz iszonyatosan jól áll neki.

Nézzünk valami vadat, ami kikészít sok sztereó szettet: Carl Orff Introduction - "Fortune" A műben a nagyon halk részeket hatalmas kiugrások követik. Ezek rendszerint harsogásba mennek át, ezért nem mernek demózni vele. Pedig lehet, csak nem akármilyen rendszeren.

Egyáltalán, nem tűnnek suttogásnak a halk részek. Simán feliratozhatnánk róla a dalszöveget. Aztán beindul az egész. Az üstdob olyat vág oda, hogy beleborzong az ember. Hangja feszes, biztosra vehető, hogy bőrből van az az üstdob, mivel nem ponyva hangja van, és nem durrogós.

A Jazz-en túllépve lemezt cserélünk. Egyik fórumos barátunktól kaptunk kölcsön egy Harman/Kardon tesztlemezt. Most ebbe hallgatunk bele.

Amerikai gyártó híréhez méltóan igazi amerikai zenék, és előadók következnek.

Stílus: Blues

Eric Bibb - Needed Time. Szerintem egy kicsit Country-s beütésűre sikerült. Itt is nagy szerepet játszik a gitár, és a szájharmonika.

Az egész lemez lendületes, és olyan sokszínű, mint a szivárvány. A Western hangulatból átcsap 60-as évek zenéjébe, ahol fúvósok hada fogad bennünket. Teljesen átszellemülünk, és Amerika imádók leszünk.

Egy zeneszámon bukott csak el, de itt sem az erősítő, hanem a hangfalak. Egy orgona játék 30Hz-es hangja rontotta el a játékunkat, mivel csomót kötött a rendszerre. Azzal nincs mit tenni. Aki ilyet szeret, annak legyenek nagy hangfalai, és megfelelő méretű szobája hozzá. Mondjuk egy templom.

Bekeményítünk. AC/DC lemezt helyezünk be. Teljesen más műfaj. Csak a legjobbak képesek ezt a zenét bántó motívumok nélkül prezentálni.

Na, ez a rendszer egy ilyen!

Már az első Thunderstruck daluk magával ragad. Az egész kezdődik egy masszív méllyel. Idáig még minden hangfal, és erősítő stabil szokott maradni. A kihívás akkor indul, amikor Brian Johnson a zenekar énekese énekelni kezd vékony, erőltetett hangján. Valamiért mi nem hallottuk ezt most olyan rettenetesnek, sőt. Adtuk rá a hangerőt. A magasban teljesen külön csilingelt a cintányért, miközben az énekhang ettől teljesen elkülönülve tisztán töltötte be az irodát. Talán még az utcát is. Akkor válik bántóvá a Hard Rock, amikor a magasból várnak el mindent, az nem bírja elkülöníteni a hangokat, és végül harsogóssá válik. A Mezzo ezt tökéletesen kezeli, amiben az Onkyo az ideális páros.

A megszokott Loudnesses hangzásnak nyoma sincs. A mélyek feszesek, pontosak, a magasak csak akkor csilingelnek, ha nagyon muszáj, mert rajta van a lemezen.

Jazz:Pipa

Blues:Pipa

Hard Rock:Pipa

Country: Pipa

Maradt még egy kis pop.

Lássuk mi van kínálatban.

Mondjuk végezetül legyen Charlie.

Az ő hangja rendszer gyilkos. Pontosan ezért szeretem, mivel akkor jó, ha meghagyja az eredeti, különleges karakterét.

Az Onkyo-Mezzo páros tökéletes akcentussal prezentálja énekesünket. Középről, néha fájdalmasan hallatva az "S" hangot, de ettől lesz amerikai.

A lemez hallgatása lendületes, és élvezetes. Cserháti Zsuzsával énekelt közös duettje kissé élénkebb a kelleténél. De ezen kívül nem sok belekötni való van ebben a stílusban sem.

A konklúzíó csupán annyi, hogy ha valaki egy kényelmesen kezelhető, minőségi erősítőt keres, akkor az A-9070-es remek választás.

Beépített DAC-ja igazi áldás. Kicsit tologatva a pénzünket az erősítőre, és a CD lejátszóra fordított költségvetés közt, akkor most az erősítőre több juthat, ami igen jótékony hatással lesz a hangra. A 350eFt-os listaára nem olcsó, de ha azt nézzük, hogy pl a Denon PMA-1510-essel, és a Marantz PM-7004-esével versenyzik, (Csak hogy két árfekvést is említsek, és a minőség is versenyképes legyen, persze ennél több a konkurenciája, de az eladási statisztikák alapján ebből a két típusból adnak el a legtöbbet) amikhez a hozzátartozó CD lejátszójuk ugyanannyiba kerül, mint maga az erősítő. Természetesen DAC-ról szó sincs egyikben sem. Amennyiben ezt figyelembe vesszük, akkor látszik, hogy tisztán megéri azt a többletet, amibe az A-9070-es kerül.

A technikai tudásán kívül a megjelenése is rendben van. Ugyanolyan kívánatos itt az állványunkon, mint pl. egy sajtófotón. A lakásunk ugyanolyan dísze lehet, mint pl egy TV, vagy egy hangfal.

Negatívumként említeném az USB bemenet hiányát, hisz a DAC ezt simán tudná kezelni, de ha azt nézzük, hogy a hozzátartozó tuneren (T-4070), és CD lejátszón (C-7070) is van ilyen bemenetből, és általában ezeket előszeretettel párosítják, és egészítik ki egymással, úgy már érthető.

Addig, amíg meg nem találja a gazdáját ez a tesztelt darab ezen a pazar áron, addig meghallgatható nálunk. Addig is akárhányszor belehallgatunk, egy újabb élménnyel lesz gazdagabb a napunk. Sokan pontosan az ilyen hangélményekért hagynak fel a házimozizással, térnek meg, és lesznek a sztereó hívők.

Írta:

Papatyi Tibor

Tulajdonságai
• 140 W/Ch (4 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.05%, 2 csatornán mérve, IEC szabvány szerint)
• AWRAT (Advanced Wide Range Amplifier Technology)
• DIDRC (Dynamic Intermodulation Distortion Reduction Circuitry)
• Parallel Push-Pull Amplification Design with Three-Stage Inverted Darlington féle kapcsolás
• Szimmetrikus elrendezésű erősítő blokkok
• Négy nagyméretű 15,000 μF kondenzátorok
• Különálló, egymásra párhuzamosan rögzített panelek a nagyobb merevség elérése érdekében az alacsony rezonancia eléréséhez
• Különálló Digitális/Analóg áramkörök
• Zöld színű kijelző
• PLL ultra alacson Jitter Technógia
• Különálló Wolfson 192 kHz/24-Bit DACs (WM8742) for L/R csatornákra
• Direkt Mód
• Hangszín szabályozás (Mély/Magas)
• Balansz állítás
• Különálló fejhallgató erősítő
• Különálló Phono Equalizer
• Phono bemenet (MM/MC)
• 3 Digitális bement (2 koax és 1 Optikai)
• Aranyozott RCA bemenetek
• Banándugózható hangszóró kimenetek (A, B)

Technikai leírása
Kimenő teljesítmény: 140 W/Ch (4 Ω, 20 Hz–20 kHz, 0.05%,
2 channels driven, IEC)
75 W/Ch (8 Ω, 20 Hz–20 kHz, 0.05%,
2 channels driven, IEC)
Dynamic Power 450 W (1 Ω), 310 W (2 Ω), 230 W (3 Ω),
180 W (4 Ω), 100 W (8 Ω)
THD+N (Total Harmonic Distortion + Noise)
0.006% (Half power)
0.03% (1 kHz, 1 W Output)
0.008% (20 Hz–20 kHz, Half power)
0.03% (20 Hz–20 kHz, 1 W Output)
Damping Factor 130 (1 kHz, 8 Ω)
Input Sensitivity and Impedance
150 mV/47 kΩ (Line)
2.25 mV/47 kΩ (Phono MM)
0.18 mV/100 Ω (Phono MC)
Rated RCA Output Level and Impedance
1 V/300 Ω (Pre out)
Maximum RCA Output Level and Impedance
5 V/300 Ω (Pre out)
Phono Overload 70 mV (MM, 1 kHz, 0.5%)
5.2 mV (MC, 1 kHz, 0.5%)
Frequency Response 10 Hz–100 kHz/+0 dB, -1 dB (1 W, Line)
1 Hz−250 kHz/+0 dB, -3 dB (1 W, 8 Ω)
Tone Control ±10 dB, 80 Hz (Bass)
±10 dB, 10 kHz (Treble)
Signal-to-Noise Ratio 107 dB (Line, IHF-A)
60 dB (Phono MM, IHF-A)
70 dB (Phono MC, IHF-A)
Speaker Impedance 4 Ω–16 Ω (A or B), 8 Ω–16 Ω (A + B)
General
Power Supply AC 230 V~, 50 Hz
Power Consumption 290 W
Standby Power Consumption
0.2 W
Dimensions (W x H x D) 435 x 174.5 x 431 mm
Weight 18.1 kg
CARTON
Dimensions (W x H x D) 627 x 320 x 534 mm
Weight 22.0 kg
Supplied Accessories
• Instruction manual • AC power cord • Remote controller
• AAA (R03) batteries x 2

Videón:

 
My status
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Kiemelt ajánlat

  • Yamaha NSSW700 aktív subwooferYamaha NS-SW700 aktív subwoofer 164 990 Ft
    139 990 Ft
    Megtakarítás: 25 000 Ft
  • JBL Studio 280 + 220 + 225C 5.0 hangfalszettJBL Studio 280 + 220 + 225C 5.0 hangfalszett 349 989 Ft
    299 989 Ft
    Megtakarítás: 50 000 Ft
  • Yamaha RXV475 hálózatképes házimozi erősítőYamaha RXV475 hálózatképes házimozi erősítő 129 990 Ft
    99 990 Ft
    Megtakarítás: 30 000 Ft
  • ELAC FS187 2 utas teljes értékű slim hangfalELAC FS187 2 utas teljes értékű slim hangfal 513 450 Ft
    270 000 Ft
    Megtakarítás: 243 450 Ft
  • JBL SB200 SoundbarJBL SB200 hangprojektor 99 990 Ft
    49 990 Ft
    Megtakarítás: 50 000 Ft
  • Keresés

    Facebook kapcsolat

    Megosztás Facebookon

    Felhasználói fiók






    Bevásárlókosár

    A bevásárlókosara jelenleg üres.


    Hirdetés
    Hirdetés
    Hirdetés
    Hirdetés
    Hirdetés